

suporta, com aquesta talla en fusta de noguera, de Codina Corona, titulada Botella Xafada.
Els procediments per elaborar les escultures han estat tradicionalment la talla (en fusta, marbre, etc) i

Michelangelo Buonaroti és l'autor del David que podeu veure a l'esquerra d'aquestes línies. Com podeu veure es tracta d'un marbre d'acabats precisos i anatomia perfecte, típic de l'art renaixentista de Miguel Angel que s'inspirà directament en els escultors grecs; clàssics i helenístics, que 1500 anys enrera ja dominaven a la perfecció les tècniques escultòriques del marbre.
La fosa de metalls és moltes vegades el procediment que utilitza l'escultor que prèviament a encarregat uns motlles de la peça original que sól ser feta amb fang o cera.


El pintor i escultor Antonio López treballa els caps de grans dimensions que s'instalaran a l'estació d'Atocha. Es tracta de bronzes que prèviament, com podeu apreciar a les fotografies, a realitzat en guix.
Els límits de l'escultura, però, han ampliat horitzons gràcies a les aportacions de les avantguardes de principis del segle XX, els canvis en la concepció de l'art, la nova valoració dels materials, dels



Escultura cinètica: ALEXANDER CALDER
Assamblatges - escultures - font. Fontaine Stravisnky : JEAN TINGUELY
http://www.cdlibre.org/clase/0405amaya/0405_7l_examen1/jonathan_palmero/fuente_stravinsky.html
http://www.cdlibre.org/clase/0405amaya/0405_7l_examen1/jonathan_palmero/fuente_stravinsky.html
TONY CRAGG: Construcció Mistos: CLAES OLDENBURG
Aviat haureu de començar una nova proposta per aquest darrer trimestre. Us proposo que veieu alguns exemples que he preparat per vosaltres...
1 comentari:
Tinc curisitat per saber com es que has penjat una fotografia de la escultura "Botella Xafada" de J.M. Codina Corona. Estic recollint informació del autor i m'ha sorprés que el coneguis.
Salutacions cordials
loliverm@gmail.com
Publica un comentari a l'entrada